Retur och reklamation
Returpolicy
Om du behöver returnera din beställning efter att du har mottagit den tillkommer det en extra avgift för frakten + en hanteringsavgift. Om du skulle avbryta en lagd beställning som redan har hunnits skickas i väg till dig kommer du att debiteras en avgift för att vi ska kunna täcka eventuella kostnader. Returfrakten räknas ut beroende på vikt och storlek på godset, och motsvarar sällan den fraktkostnad Trendwall AB kan erbjuda kunden. Enligt distansavtalslagen har du som kund rätt till att returnera felfria varor utan att du behöver uppge någon anledning. Om du vill returnera en vara behöver du meddela oss och skicka tillbaka varan inom 14 dagar från det att du mottog din vara. Observera att förgående ej gäller vid beställningsvaror som är specialbeställda. Vid en retur ansvarar du som kund för att dokumentera och garanterar att varorna är rena och hela, vi vill att du tar bild på varorna som ska returneras både före och efter emballering. Om du önskar utnyttja din ångerrätt så ber vi dig att kontakta vår kundservice. Invänta bekräftelse från oss innan du skickar din beställning i retur. Vid ångerrätt kommer du att få ett mail där priset för returfrakten framgår, efter att du har accepterat detta kommer du att motta en frakthandling till din mail. Tänk på att alltid packa din order så att den är väl skyddad, använd samma pall som vid utgående leverans. För att vi ska kunna identifiera din order är det viktigt att du bifogar din orderbekräftelse. Beställningar som ankommer i retur till oss måste vara i oskadat skick, förpackningarna får inte heller vara brutna. Vid åberopande av ångerrrätt står du som kund för returfrakt och returrisk. Vi tar emot returer av oöppnade och oskadade förpackningar inom 14 dagar.
Återbetalning
När vi får din retur kommer vi att kontrollera varorna och kolla ifall det finns några skador på emballaget, vid godkännande återbetalas köpeskillingen (OBS. vid skadat gods återbetalas köpeskillingen minus skadat gods). Återbetalning sker vanligtvis inom 8 dagar efter det att vi har tagit emot och godkänt din retur.
Fabrikationsfel
Om du som kund kan uppvisa att det är fabrikationsfel på dina varor har du rätt att få nya produkter. För att vi ska kunna genomföra en återbetalning behöver du uppge ett bankkontonummer till oss. Efter montering av varorna kan ni inte reklamera eller returnera varorna.